Home » Portfolio » CASE VACANCES PROVENCE

CASE VACANCES PROVENCE

Profiel

VacancesProvence is een reisorganisatie die zich sinds 2001 heeft gespecialiseerd in het aanbieden van luxe, vrijstaande villa's met privé-zwembad in Zuid-Frankrijk, de Provence.
VacancesProvence is één van de grootste aanbieders van luxe vakantiewoningen in Zuid-Frankrijk.


Vraag: Uitgebreide zoekmogelijkheden en verbeterde boekingsmodule

Het zoeken van een geschikte vakantielocatie is een van de belangrijkste acties die een bezoeker van de website uitvoert. De bestaande zoekfunctionaliteit van VacancesProvence was niet toereikend genoeg en voldeed niet meer aan de huidige eisen.
Naast de zoekmogelijkheden kon ook de boekingsmodule wel een opfrisbeurt gebruiken. De bezoeker dient in één oogopslag te kunnen zien wanneer de gekozen villa beschikbaar is, en wat dit ongeveer gaat kosten.

Resultaat: Complete restyle met doordachte zoekfunctionaliteit

De website van VacancesProvence heeft een complete restyling ondergaan. De vernieuwde, doordachte zoekfunctionaliteit heeft een prominente plaats op de homepage gekregen. Door middel van AJAX-componenten worden de beschikbare villa’s realtime geupdate, op basis van de eisen en wensen van de bezoeker. Door het gebruik van Google Maps heeft de bezoeker een tweede zoekmogelijkheid gekregen.

Op de vernieuwde villa pagina kan de bezoeker in één oogopslag alle belangrijke informatie bekijken. Door middel van tabfunctionaliteit wordt alle informatie over en beschikbare foto’s van de gekozen villa, de omgeving en de ervaringen van andere gasten op één en dezelfde pagina getoond.

De vernieuwde boekingsmodule werkt nauw samen met Tibos, een reserveringssysteem. Door deze koppeling kan direct de beschikbaarheid van villa’s worden gecheckt, en kunnen direct extra opties worden gekozen.

Oplossing: TYPO3 als fundament

De vernieuwde website van VacancesProvence is gebouwd in TYPO3, een uitgebreid content management systeem. Door het inzetten van de nieuwste AJAX, jQuery en andere javascript technieken is de website nog gebruiksvriendelijker geworden, en kan een bezoeker nog efficiënter zoeken en boeken.


QUOTE:
“De eerste dag al 40% meer reserveringen!”